Make your own free website on Tripod.com
TENTANG SAYA
Gambar
Lagu
Ruang Agama
Web Pilihan
Tentang Saya

 

 

 

                       Sebenarnya saya tak bertentang..he he

   Tentang apa ekk??

  Saya kelahiran anak kampungan...berasal dari keturunan setakat yang diketahui, mungkin melayu kut...tapi tah la mungkin ada campur aduk india cina siapa tau kan...sebab apa kata lagu tu...pasai dok tengok adik beradik sebelah ayahda saya ada yang rupa paragh macam cina pon ada..jadi tak berani nak kata seratus peratu melayu...he he ..tak penah pon terasa nak siasat asal keturunan asal usul...lagi pon kad pengenalan dah tulis keturunan melayu....sah sah sebagai warga negara malaysia..jadi tak kalut sangat pasai tuu....

  Buat masa la ni saya berada ditempat kelahiran lagi tak kemana jugak dan tak merancang nak kemana pon....lagi pon saya amat suka dengan keadaan disekeliling saya sekarang ni...tak payah nak berebut nak balik kampung ker aper ke....

Situasi sebenar saya sekarang, saya berada di Kepala Batas, Seberang Prai, Pulau Pinang....Perkampungan dipersekitaran kepala batas....

Dalam bidang pelajaran persekolahan, saya tak pandai...peksa pon tak pass..malu nak habaq, tapi gatai nak cita... Dalam hal pelajaran agama pon tak pandai jugak...belajar mengaji guru guru kampung jer..sampai sekarang pon masih dalam pengajian cuma belajar kat surau ngan masjid jer... tu pon dengar guru baca kitab jer..lekeh sungguh saya nie...tapi saya senang dengan apa yang saya pelajari selama nie...yang penting penah dengar guru kata sedikit ilmu asal amal beterusan....

Bidang pekerjaan ......  hah yang ni lagi lekeh...maklum lah kalu dah mengaji pon tak pandai, nak keja apa sangat kan..dok lak kat kampung, jadi keja kampongan je ler...Alhamdullillah saya sukur ngan apa Allah bagi keupayaan pada saya dan saya amat senang dengan apa keja buat saya sekarang nie... Dulu masa kecik keja saya siang malam main je, kira apa pon mau syok yerr hi hi hi...dah besar skit sekitar sekolah rendah dah mula keja ambik ambik upah keja apa apa yg orang suruh buat itu pon keja sambil main jugak...rasanya kalu tak semua pon apa jugak keja keja kampong saya penah buat dan penah rasa...syokk..

Pekerjaan saya yang top skit satu ketika adalah bidang pertukangan...bukan terer pon tapi reti la skit skit...sebenarnya banyak bidang bidang seni yang saya minat..dalam hal pertukangan kerja saya bina rumah dan pecah rumah...bukan penyamun laa...sekadar meroboh...sekarang tak buat  lagi keja  tu, dah pencin, tak larat dah. Dan lagi  buat keja keja paip air, pendawaian letrik dan macam macam keja lah saya buat....

Dan yang terkini keja saya karang ni adalah keja buat  Baiki barang letrik, senang cita yang banyak karang ni baiki TV, komputer pon buat gak... keja keja ni tak banyak gerak relek skit....tapi serabut skit.. he he    wa tokey wa kuli....  keja keja ni pon dah sepuluh tahun belalu sampai sekarang  wa tokey wa kulii...   kalu rasa nak pebaik talibesen ka apa ka ..habaq mai laa na..!! kalu adik beradik bulih la kira morah morah ..ha ha ha

Dalam hal kekeluargaan.. saya adalah anak sulung dalam lima beradik...empat lelaki satu perempuam...semua dah besar panjang tua belaka dah....Ayah dah tiada....Emak, masih ada, alhamdullillah sihat lagi... 

Status perkhawinan, saya dah berumah tangga...masih seorang isteri dan seorang anak lelaki...kini berumur sebelas tahun....isteri pon org kampong gak sama taraf jer...suri rumah sepenuh masa....Perkhawinan kami sudah empat belas tahun berlalu....kalau ada jodoh teringin gak nak kawin lagi satu....hih hih hih.....kini umur empat puluh satu masih adakah org yang mahu?? ha ha ha ha...kalu ada sila bagi tauuu...he he heh...

Lagi apa ekk?? 

                 

 

Home | Tentang Saya | Agama | Web Pilihan | Gambar

 

This site was last updated 12/13/09